בכל מקום אשר תהיו.
אנחנו כאן גם בסקייפ לשיחה, ייעוץ וטיפול

זוגות יקרים קבלו במתנה למייל את הדרך לזוגיות מוצלחת

אנו פועלים מזה שנים בשיתוף פעולה עם
מוסדות חינוכיים ומשרדי ממשלה.

סדנת לומדים לאהוב | סדנאות לילדים ובני נוער

 

תוכנית לחיזוק הביטחון העצמי וכבוד הדדי בקרב הגיל הצעיר

לזכרו של סמ"ר טל יפרח, שבעת היותו מדריך במכבי צעיר לימד אותי וגרם לי לראות כמה טוב לילדים
כשמאפשרים להם לעשות את מה שהם אוהבים ורוצים

לומדים לאהוב הינה אחת מהסדנאות לילדים ומתבגרים שלנו.
תוכנית זו מביאה ילדים לחקירה, גילוי והכרה את עצמם ואת ייחודם ואת החשיבות בכבוד לעצמם, לחבריהם ולסביבתם.
היום יותר מתמיד, בעולם של שפע ותחרות, קיימת ההבנה בצורך ללמד לאהוב את עצמינו, להאמין ביכולתנו ולראות את הייחודיות שלנו מול האחר
וכן ברכישת כבוד ושמירה על מרחב אישי ומאפשר לכל אחד.
תוכנית זו הינה צוהר לעולמם הפנימי של הילדים ולחיזוק הביטחון העצמי שלהם תוך כדי שמירה על כבוד הדדי, חברות, שיתוף ותחושת בטחון.
מטרת העל של התוכנית גורסת להביא לחיזוק האני הפנימי של הילדים וקבלה עצמית תוך המצאות בתוך המיקרוקוסמוס הרווי והמבלבל. 

התוכנית נבנתה במבנה של שלושה מוקדים עיקריים:

קבלה עצמית- אהבה עצמי, גילוי כוחות פנימיים, ייחודיות אישית.
כבוד הדדי- תקשורת חיובית, קבלת השונה, עזרה לזולת,חברות, כבוד ושוויון.
מרחב אישי- אחריות אישית, תחושת בטחון, התמודדות במצבי פחד וכעס.

התוכנית יוצרת שיתוף ופתיחות של הילדים בינם לבין עצמם ואחד עם השני ויוצרת מעגלים אישיים, קבוצתיים וחברתיים מובנים ונעימים יותר עבורם.
התוכנית בנויה כרצף סדנאות לילדים ומתבגרים צעירים, המהווה בתוכה תהליך לחיזוק פנימי וקבוצתי.

מטרות אופרטיביות
גילוי והכרה בכוחות וכישורים אישיים.
רכישת ידע וכלים לקשרי חברות.
התמודדות במצבי כעס ופחד.
שיח והבנה מהי פלישה למרחב האישי (עם הקבוצה הגדולה הסבר מהי הטרדה מינית)
יכולת בקשת עזרה- דיווח ושיתוף.
פיתוח מודעות עצמית.
הכרה של מרחב אישי בפן המיני.
פיתוח יחסי כבוד הדדיים.
חיזוק הביטחון העצמי.

 אוכלוסיית היעד

ילדים וילדות בגילאי  , 4-6, 7-9, 10-12. התוכנית מתאימה את תכניה על פי הגיל.

 מבנה התוכנית

בהתאם למטרותיה תתבסס התוכנית על טכניקות הוראה שונות: סיפורים, שירים, סדנאות, קלפים, אומנות, דיונים, משחקי  תפקידים, תרגילים, חקר מושגים, תרגול טכניקות לתקשורת בינאישית
והרצאות המופעלים על ידי מור תמיר קדר וכן על ידי מנחים ומנחות בעלי ניסיון בתחום ההדרכה, בעלי תואר אקדמי בתחום החינוך, הרוח והחברה ושעברו הכשרה מיוחדת לתוכנית זו.

משך התוכנית:

גילאי 4-9: 45 דקות כל מפגש, 15 מפגשים סה"כ.
גילאי 10-12: 90 דקות כל מפגש, 10 מפגשים סה"כ.

מדוע התפתחה תכנית "לומדים לאהוב" לחיזוק הביטחון העצמי וכבוד הדדי בקרב הגיל הצעיר?

תוכנית הלימודים פותחה לאור סיפורים רבים של ילדים והורים על החשש שלהם בתוך קבוצה, בתוך חברה. על התחרות בתוך עולם השפע, על ההשוואתיות הטבעית שעולה בפיהם של ילדים.
אלו יוצרים רבות אצל ילדים תחושת חוסר בטחון, חוסרמסוגלות, מפתחים אצלם בושה והסתגרות. 
לומדים לאהוב, רואה את הצורך להעניק לילדים תחושה של ערך ומסוגלות עוד מהגיל הרך על מנת להוביל אותם למימוש פוטנציאל עתידי וכן ליצירת חברה מאפשרת ומקבלת יותר.
נראה כי החוויה הראשונית שלנו, מי אנחנו ומה אנחנו מסוגלים, מהווה אבן דרך חשובה ההצלחה העתידית שלנו הן בפן הלימודי והן בפן החברתי. שני מעגלים אלו מלווים ומשפיעים על הילד במשך שנים רבות.

 מדוע ללמד את הנושא?

לומדים לאהוב מאמינים שיש צורך ללמד כל אחד לאהוב את עצמו ואת סביבתו.
ילדים מתקשים למצוא את ייחודיותם אל מול אחיו בשל השוואות שליליות ורבות הפעמים בהן הם עסוקים בתחרות עם חבריהם.
דבר המקשה על הילד לזהות, לחזק ולקדם את הכוחות הפנימיים והכישורים המיוחדים שלו עצמו.
לכן חשוב לנו להיות חלק אינטגרטיבי ופעיל בדרך לחברה עם ילדים אסרטיביים וחברותיים יותר.
תוכנית לימוד זו מספקת ידע וכלים לקראת קידום אישי ושינוי חברתי ומסייעת ליצור סביבה חיובית, נעימה, מאפשרת ומשתפת, ממנה יוכלו ליהנות ילדים ומבוגרים.

במידת הצורך ניתן לשנות ולהתאים את התוכנית הן בתכניה והן באורכה על פי צרכי הארגון.  
אנו מאמינים כי סדנאות לילדים, נערים ונערות הן הדרך להנחיל להם ערכים וכלים ולהעניק להם יציאה בטוחה יותר לעולם העצמאי.      

 

זוגות יקרים קבלו במתנה למייל את הדרך לזוגיות מוצלחת

אנו פועלים מזה שנים בשיתוף פעולה עם
מוסדות חינוכיים ומשרדי ממשלה.

 נצלו את הרגע

טלפון: 
0504-714836
 
סקייפ:
mor&yuval kedar
 
אי-מייל: 
info@leehov.co.il
 

לקוחות מספרים

 

בערב נשים אחד, קיבלתי כל כך הרבה מסרים, יצאתי עם חשק ורצון לעשות שינוי בחיים שלי ויותר מכך עם התחושה שזה אפשרי ומגיע לי. הגעתי בהתחלה עם מחשבה שהנה עוד ערב להתנתק מכל הלחצים, תירוץ לברוח מהבית ומהעבודה המרובה ובסופו של דבר חזרתי עם עבודה מרובה עוד יותר, אך כזאת שאני מחכה לה ומצפה לה ומוכנה להשקיע בשבילה, בשביל עצמי.
(א' מרחובות)
 

מור מגלה מקצועיות רבה במסגרת תפקידה כמנחה וזאת ניתן לראות לפי היענותן והירתמותן של הבנות לתוכנית. היא מגלה אכפתיות רבה כלפי הבנות ועולמן הרגשי והאישי, ונתפסת בעיניי בנות הקבוצה כדמות מיטיבה ואחראית. מור מסייעת לבנות בפיתוח עצמאות, אמון וביטחון עצמי ומסייעת בבניית עולמן האישי.
אין ספק כי עבודתה של מור תורמת לעיצוב דור ההמשך.
(מ.א. באר טוביה)
 

הייתי עם המזוודה ביד כשהגענו אליך..חשבתי שבאמת אין טעם להמשיך...ובשיחה אחת הצלחת להכניס בתוכי משב רוח אחר, נתת לי לראות את הדברים אחרת ולהאמין שיהיה טוב...הכנסת לחיינו משמעות, השבת את הרומנטיקה, חיזקת את החברות ואת התקשורת...החזרת לי את החיים וגרמת לי לזכות שוב באשתי וילדיי.
( ד' מראשל"צ)